Accor inleder partnerskap med Hoist Group för att lansera unika presentkortsprodukter

Hoist Group, leverantören av det bredaste utbudet av hotellteknik i EMEA-regionen, och Accor, en världsledande hotellgrupp, meddelade idag sitt partnerskap att lansera en unik presentkortsprodukt för sina gäster. Detta projekt stöds genom Accors egna undersökningar, där det visar sig att nästan 60% av respondenterna i år vill ge upplevelser snarare än materiella gåvor, eftersom pandemin får dem att uppskatta att kunna leva här och nu.

Kunder i Storbritannien och Tyskland kan köpa Accors ALLA presentkort som gåvor till familj och vänner, och dessa presentkort kan lösas in för vistelser och upplevelser på de flesta Accor-hotell i Storbritannien och Tyskland.

Alfonso Tasso – VD för Hoist Group säger: ”Presentkortmarknaden växer mer än någonsin, särskilt i Europa, både funktionellt och tekniskt. Idag är detta en stark bidragsgivare när det gäller att skydda hotellens kassaflöde. Som en ledande leverantör av hotellteknologi i Europa utvecklar vi kontinuerligt våra lösningar för att kunna erbjuda hotellen nya och bättre sätt att ta sig in på marknaden. Vi är därför mycket glada över att samarbeta med Accor i ett så stort projekt.”

I en miljö som har påverkats så dramatiskt av pandemin är det viktigt att skapa nya inkomster, och en av de mest effektiva här är att erbjuda hotellupplevelser i gåva. Med ALL-presentkortet ger Accor sina kunder möjlighet att ge bort upplevelser och vistelser som present, och mottagarna kan använda det när de vill. På detta sätt kan de själva planera efterlängtade semester- och fritidsresor 2021.

Presentkort är en viktig faktor när det gäller att hitta nya inkomstkällor och även skapa nya och innovativa tjänster för kunderna. De som får ett ALL-presentkort kan välja mellan olika städer och platser med hundratals hotell och koncept, inklusive Fairmont, Sofitel, MGallery, Pullman, Mercure, Novotel och ibis.

Stephanie Jaffre – Accors chef för e-handel i norra Europa, säger: ”Partnerskapet med Hoist gör det möjligt för oss att möta marknaden med ett nytt och attraktivt utbud av presentkort, utformade för att betjäna alla våra hotell på ett omfattande sätt. Lanseringen visar värdet av upplevelser och det växande behovet av att ha något att se fram emot – hotellvistelser, middag med vänner och familj, förändring från vardagen. År 2021 finns det ett större behov än någonsin att kunna planera och se fram emot något. Accor har en upplevelse, hotell och ett koncept för alla, oavsett hur vi bor, arbetar och spelar, och nu kan vi också ge bort det som en gåva.”

Hoist Group levererar tekniska lösningar till hotell som gör det möjligt att skapa sammanhängande digitala resor för gästerna. Hoist Group optimerar gästlösningarna genom att korrelera och analysera data som kommer från deras innovativa bokningssystem, IP-nätverk, internettjänster och TV-innehåll samt från många andra digitala beröringspunkter. Hoist Group har sitt huvudkontor i Stockholm och 20 kontor i EMEA-regionen, som med 500 engagerade medarbetare betjänar över 8000 unika hotell.

Om Accor

Accor är en världsledande hotellgrupp bestående av mer än 5 000 fastigheter och 10 000 ställen att äta och dricka på i 110 länder. Gruppen har ett av branschens mest varierade och integrerade erbjudanden i alla nivåer, från lyx och premium till budget, unika koncept, underhållning och nattklubbar, restauranger och barer, privata boendealternativ, delat boende, kontorslokaler och mer. Accor har också en oöverträffad portfölj av olika varumärken med ca. 300 000 lagmedlemmar över hela världen. Mer än 65 miljoner medlemmar drar nytta av företagets omfattande lojalitetsprogram ALL – Accor Live Limitless – som ger tillgång till en mängd olika erbjudanden, tjänster och upplevelser. Genom Planet 21 – Acting Here, Accor Solidarity, RiiSE och ALL Heartist Fund-programmen fokuserar gruppen på positiva åtgärder genom affärsetik, ansvarsfull turism, hållbarhet, samhällsengagemang, variation och inkludering. Accor grundades 1967 med huvudkontor i Frankrike och är noterat på Euronext Paris Stock Exchange (ISIN-kod: FR0000120404) och på OTC-marknaden (Ticker: ACRFY) i USA. För mer information, gå till group.accor.com eller följ Accor på Twitter, Facebook, LinkedIn och Instagram.

For presserelaterade frågor, kontakta:

Mohammed Sha
Group Director of Marketing