Hoist Group och Discovery Networks i exklusivt samarbete för offentlig visning.

offentlig visning av Allsvenskan och Superettan på dplay

Hoist Group AB och Discovery Networks Sweden fördjupar sitt partnerskap för offentlig visning av Kanal 5, Kanal 9, Eurosport 1 och 2 som bland annat omfattar Allsvenskan, Superettan och de Olympiska spelen i ett nytt exklusivt avtal. Detta innebär att företagsmarknaden och därmed landets alla restauranger, barer, kontor, sjukhus, äldreboenden etc. har möjlighet att få tillgång till kanalerna. Genom detta kunna visa alla matcher från Allsvenskan och Superettan samt den svenska OS-guldjakten i Tokyo.

Hoist Group representerar de flesta TV-kanalerna från de största programbolagen såsom NENT, Discovery Networks, TV4-Media, CNN, BBC med flera. Avtalet möjliggör nu att Hoist Group för första gången samlar den bästa internationella fotbollen från NENT tillsammans med svensk elitfotboll från Discovery under ett paraply. Oavsett om du som kund har behov att visa den senaste sporten eller få ett annat kanalutbud anpassat till just er verksamhet så har vi på Hoist möjlighet att leverera det.

– Vi är hedrade och stolta över vårt fortsatta partnerskap med Discovery. Samarbetet ger oss möjlighet att erbjuda ett komplett kanalutbud och god service till våra kunder. Via Hoist egna streamingtjänst ”Ezy-TV” får kunderna dessutom den unika möjligheten att visa samtliga livematcher i Allsvenskan och Superettan, något som vi vet är mycket efterfrågat. Allsvenskans dragningskraft har ökat markant de senaste åren och det känns fantastiskt kul att kunna erbjuda dessa rättigheter framöver, säger Andreas Larsson, VD på Hoist Group Sverige.

– Vi vill att alla sportälskare och tittare ska komma närmare Allsvenskan, Superettan och de olympiska spelen och samarbetet med Hoist är ett utmärkt sätt att nå ut med våra rättigheter även utanför konsumentmarknaden. Hoist Group är Sveriges största leverantör av TV-kanaler och visningsrättigheter till företag samt offentlig sektor och därför ett naturligt val av partner, säger Nicklas Norrby, VD på Discovery Sweden.

För mer information, kontakta:
Carl-Johan Dyrssen
Business Development Manager Content

+46 736 606 854
ov@hoistgroup.com

Hoist Group

Hoist Group är en helhetsleverantör till hotell, sjukvårdssektorn och offentlig verksamhet. Med mer än 20 års beprövad erfarenhet inom hotellbranschen är Hoist Group marknadsledande inom innovativa höghastighetslösningar för internet, konferensservice, TV-lösningar, boknings- och Back Office-system. Hoist Group har sitt huvudkontor i Sverige och har totalt 23 kontor runt om i EMEA-regionen. Läs mer om Hoist Group på www.hoistgroup.com.

Följ oss:
www.hoistgroup.com  / Facebook / Twitter / LinkedIn / Instagram