Hoist Technology levererar allt inom IT och IPTV till Story Hotel (Signalfabriken)

I oktober 2013 öppnar det nya hotellet Story Hotel (Signalfabriken) i Sundbyberg och de anlitar Hoist Technology för att bygga WiFi-lösning och infrastruktur för IT-miljön samt leverera en komplett hotell-tv-lösning för IPTV. Hotellet ligger i det nybyggda kvarteret Signalfabriken som kommer att erbjuda en småstad i småstaden.

– Som hotellägare kan det vara svårt att välja rätt tekniklösning eftersom man aldrig kan vara säker på vad som gäller när hotellet väl öppnar, men här tycker jag att Hoist Technology ligger i framkant och är väldigt snabba på att hänga med i utvecklingen. Vi har tidigare köpt bland annat IT, WiFi och tv-system av dem till Story Hotel på Riddargatan och vi väljer nu att utöka samarbetet, säger Sören Hullberg, VD och Partner, Story Hotel Holding AB.

Hoist Technology kommer att projektera för WiFi-nätet och konstruera det med produkter från Aruba Networks samt bygga infrastrukturen för IT-miljön med kabeldragning och switchar. Story Hotel (Signalfabriken) har valt en hotell-tv-lösning med LED-tv från Philips och en huvudcentral som hanterar IPTV. Hoist kommer även att leverera minibarer och safe. Hela affären täcks av en finansieringslösning från Hoist Technology.

– Det känns väldigt kul att Story Hotel väljer att utöka samarbetet med oss. Vi erbjuder innovativa tekniska lösningar tillsammans med attraktiva finansieringslösningar och installation, service och support och det gör oss till en unik leverantör på marknaden, säger Christopher Upmark, VD för Hoist Technology AB.

Story Hotel (Signalfabriken) kommer att ha 83 rum samt Restaurant & Bar och kvarteret Signalfabriken kommer förutom bostäder också att erbjuda bland annat shopping och bibliotek.

För mer information kontakta:
Christopher Upmark, VD, Hoist Technology AB, tel. 08-555 164 00
Sören Hullberg, VD och Partner, Story Hotel Holding AB, tel. 08-545 039 40