HoistLocatel og Swisscom Hospitality Services er nå Hoist Group

I går gjennomførte det svenskbaserte selskapet HoistLocatel oppkjøpet av Swisscom Hospitality Services (SHS). Det nye selskapet, Hoist Group, danner den største hotelleverandøren i EMEA-regionen, med en sterk tilstedeværelse i Nord-Amerika.

Hoist Group er totalleverandør for hoteller og helseinstitusjoner. Med over 20 års erfaring er Hoist Group markedsleder på høyhastighetsinternett (HSIA), TV- og konferanseløsninger, PMS og back-office software i tillegg til hotellinteriør og gjesteartikler.

«Jeg er meget fornøyd med at avtalen er gjennomført og ser fram mot neste fase som blir å integrere våre produkter og tjenester. Gjennom sammenslåingen med SHS tilbyr vi markedets beste Internett-tjenester, Fusion Platform – HSIA, som har blitt en sentral pådriver i vår bransje» sier Malcolm Lindblom, grunnlegger og CEO i Hoist Group.

Drivkreftene bak partnerskapet er et ønske om å møte kundenes forventninger, ved å gi dem de beste funksjonaliteter og tjenester kombinert med konkurransedyktige betingelser og vilkår. Oppkjøpet vil gjøre selskapet i stand til å oppnå dette målet og samtidig høyne volumet og fleksibiliteten i produktene. Samarbeidet gir også Hoist Group en unik mulighet til å være i forkant av utviklingen og dermed tilby de beste løsningene i markedet.

«Våre største kunder har applaudert sammenslåingen som vil skape en one-stop shop for næringen på tvers av EMEA – innen Hoist Group kan vi nå den kritiske massen for å bedre betjene våre partnere med mer ressurser til å utvikle, implementere og betjene innovative løsninger med mer attraktive vilkår» sier Alfonso Tasso, tidligere CEO i SHS og nå Deputy CEO i Hoist Group.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Malcolm Lindblom, CEO Hoist Group, +46 (0)8 555 685 00
Alfonso Tasso, Deputy CEO Hoist Group, +41 (0)22 740 7501

Hoist Group er totalleverandør for hoteller og helseinstitusjoner. Med over 20 års erfaring er Hoist Group markedsleder på høyhastighetsinternett, TV- og konferanseløsninger, PMS og back-office software i tillegg til andre hotellinteriør og gjesteartikler. Hoist Group har hovedkontor i Sverige, med totalt 18 kontorer i EMEA-regionen og USA. Hoist Group har en omsetning på rundt 150 MEUR og har 650 ansatte.