Hoist Group har kjøpt opp Paragon Systems i Irland

Hoist Group annonserer oppkjøpet av Paragon Systems, en ledende irsk leverandør av programvare for overnattingsbransjen. På denne måten styrker Hoist Group sine produkter og utvider sitt tilbud.

Hoist Group, EMEAs ledende teknologipartner for overnattingsbransjen, og leverandør av HotSoft PMS, annonserer i dag oppkjøpet av Paragon Systems, lokalisert i Kilkenny i Irland.

Paragon Systems har vært på markedet i Irland og Storbritanninas i nærmere 20 år. De forhandler, installerer og håndterer programvareløsninger som HotSoft Property Management Systems (PSM) og Point of Sales-løsninger (POS). Blant løsningene Paragon systems har levert, er vi stolte av at over 330 av de er aktive Hoist Group HotSoft PMS installasjoner.

Paragon har også utviklet spesielle moduler for Golf- og SPA-fasiliteter som styrker Hoist Groups tilbud; HotSoft er nå en av de raskest voksende PMS-løsningene for frittstående hotell og hotellkjeder samt markedsleder i Irland.

Paragon Systems nøkkelkunder inkluderer Druids Glen Hotel and Golf Resort, Griffin Hotel Group, Knockranny House Hotel & Spa and Harvey´s Point Hotel. Paragon Systems vil omprofilere til Hoist Group Irland og vil fortsette å betjene den eksisterende og voksende kundebasen. Samtidig vil de tilby det irske og engelske markedet et bredere sortiment fra det globale Hoist Group sortimentet.

«Sammenslåingen av Paragon Systems og Hoist Group tillater oss å tilby mer fordelaktige produkter og tjenester til de irske og britiske kundene. Det inkluderer produkter som: Internettjenester, TV systemer, Underholdning, Intelligente dørlåser og mer. Jeg er overbevist om at våre kunder vill bli like begeistret som våre ansatte med tanke på det utvidet tilbudet. Samtidig som vi vil fortsette å levere utmerket kundeservice fra vårt support team.» sier Anselm Molloy, Paragon Systems daglige leder.

Malcom Lindblom, grunnlegger og hovedaksjonær i Hoist Group legger til: «Vi har jobbet sammen med Paragon Systems i mange år og det er naturlig at Paragon Systems nå blir en del av familien. Oppkjøpet av Paragon Systems vil ikke bare tillate oss å levere direkte til det irske markedet, men utvider også vår kundebase, styrker vårt HotSoft PMS produkt med Paragon Systems to moduler og bidrar med deres operasjonelle kunnskap og erfaring.

Anselm Molloy vill fortsette som daglig leder for Hoist Group Irland, og vil bli en del av ledergruppen i Hoist Group konsernet. Selskapet vil fortsette å operere fra kontoret i Kilkenny. Alle i de ansatte i Paragon Systems fortsetter og vil jobbe videre med den voksende kundebasen.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Christin Grevstad Thielemann, Country Manger Hoist Group Norway
Phone: +47 480 54 012
E-post: christin.grevstad@hoistgroup.com

Anselm Molloy, CEO Paragon Systems
Phone: +353 56 779 1900
E-mail: amolloy@paragonsystems.ie

Hoist Group er en totalleverandør for hoteller, helseinstitusjoner og næringseiendommer. Med mer enn 20 års erfaring i hotellbransjen, er Hoist Group markedsleder innen innovativt høyhastighetsnett, konferansetjenester, TV- og innholdsløsninger, bookingsystem og back office-programvare samt andre gjesteartikler. Mange hotellkjeder, frittstående hoteller og offentlige sykehus har Hoist Group som ansvarlig for deres IT-systemer. Med hovedkontor i Sverige, har konsernet kontorer i 18 land i EMEA-regionen.