Accor innleder samarbeid med Hoist Group for å lansere unike gavekortprodukter

Hoist Group, leverandør av bredeste utvalg hotellteknologi i EMEA-regionen, og Accor, en verdensledende hotellgruppe, annonserte i dag sitt partnerskap for å kunne lansere et unikt gavekortprodukt til sine gjester. Dette prosjektet støttes gjennom Accors egne undersøkelser, hvor det viser seg at nesten 60% av respondentene i år ønsker å gi opplevelser fremfor materielle gaver, ettersom pandemien får dem til å sette pris på å kunne leve her og nå.

Kunder i Storbritannia og Tyskland kan kjøpe Accors ALL-gavekort som gave til familie og venner, og disse gavekortene kan løses inn i opphold og opplevelser ved de fleste Accor-hotellene i Storbritannia og Tyskland.

Alfonso Tasso – CEO of Hoist Group, sier, Markedet for gavekort øker mer enn noensinne, spesielt i Europa, både funksjonelt og teknologisk. I dag er dette sterkt bidragsytende når det gjelder å beskytte hotellers kontantstrøm. Som ledende leverandør av hotellteknologi i Europa, utvikler vi kontinuerlig våre løsninger for å kunne tilby hoteller nye og bedre tilnærminger til markedet. Vi er derfor meget glade for å samarbeide med Accor i et såpass stort prosjekt.”

I et miljø som har blitt såpass dramatisk påvirket av pandemien, er det viktig å skape nye inntekter, og noe av det mest effektive her er å tilby hotellopplevelser som gave. Med ALL-gavekortet, gir Accor sine kunder muligheten til å gi bort opplevelser og opphold i gave, og mottakerne kan bruke det når de selv måtte ønske. Slik kan de selv planlegge sårt etterlengtede ferie- og fritidsreiser i 2021.

Gavekort er en viktig faktor når det gjelder å finne nye inntektskilder, og også det å skape nye og innovative tjenester for kundene. De som mottar et ALL-gavekort, kan velge mellom en rekke byer og steder med hundrevis av hoteller og konsepter, som blant andre Fairmont, Sofitel, MGallery, Pullman, Mercure, Novotel og ibis.

Stephanie Jaffre – Accors Head of e-commerce i Nord-Europa, sier: “Partnerskapet med Hoist gjør det mulig for oss å møte markedet med et nytt og attraktivt tilbud på gavekort, utformet for å betjene alle våre hoteller på en omfattende måte. Lanseringen viser verdien opplevelser har, og det økende behovet for å ha noe å se frem til – hotellopphold, middag med venner og familie, forandring fra hverdagen. I 2021 er det større behov enn noensinne for å kunne planlegge og se frem til noe. Accor har en opplevelse, hotell og et konsept for alle, uansett hvordan vi lever, jobber og leker, og nå kan vi også gi dette bort som en gave.”

Hoist Group leverer tekniske løsninger til hoteller, og muliggjør helhetlige, digitale reiser fra begynnelse til slutt for hotellgjestene. Hoist Group optimaliserer gjestetjenestene ved å sammenstille og analysere data samlet fra bookingsystem, IP-nettverk, internett og TV-baserte tjenester i tillegg til flere digitale berøringspunkter. Med hovedkontor i Stockholm og 20 avdelinger i EMEA-regionen, har Hoist Group 500 engasjerte ansatte som jobber med mer enn 8000 unike hoteller.

Om Accor

Accor er en verdensledende hotellgruppe som består av mer enn 5000 eiendommer og 10 000 spise- og drikkesteder fordelt på 110 land. Gruppen har en av bransjens mest varierte og integrerte tilbud i alle sjikter, fra luksus og premium til budsjett, unike konsepter, underholdning og nattklubber, restauranter og barer, private innkvarteringsmuligheter, delt innkvartering, kontorplasser og mer. Accor har også en uovertruffen portefølje av ulike merkevarer med ca. 300 000 teammedlemmer verden over. Mer enn 65 millioner medlemmer drar fordel av firmaets omfattende lojalitetsprogram ALL – Accor Live Limitless – som gir tilgang til en rekke ulike tilbud, tjenester og opplevelser. Gjennom Planet 21 – Acting Here, Accor Solidarity, RiiSE og ALL Heartist Fund – programmene, fokuserer gruppen på positiv handling gjennom forretningsetikk, ansvarlig turisme, bærekraft, samfunnsengasjement, variasjon og inkludering. Grunnlagt i 1967 med hovedkontor i Frankrike, er Accor børsnotert ved Euronext Paris Stock Exchange (ISIN code: FR0000120404) og på OTC Market (Ticker: ACRFY) i USA. For mer informasjon, gå inn på group.accor.com eller følg Accor på Twitter, Facebook, LinkedIn and Instagram.

For presserelaterte henvendelser, kontakt:

Mohammed Sha
Group Director of Marketing