HoistGroup erverver HotelEngine

14. oktober 2019 kjøpte Hoist Group opp HotelEngine, en online plattform som sømløst integreres med hotellnettsteder for kunne forbedre online bookingsystemer.

HotelEngine er et fleksibelt system bygget opp for å gjøre bestillingsprosessen til en hyggelig opplevelse for både hotellet og gjesten. Det finnes også en gavekortfunksjon som sømløst integreres både på nettsiden og i funksjonen for online booking. HotelEngine innehar en anerkjent posisjon i bransjen og brukes av mange store hoteller og feriesteder. Gjennom oppkjøpet styrker Hoist Group tilbudet for å hjelpe kunder med å øke antall direktebookinger.

“HotelEngine kompletterer vårt PMS-produktsortiment ved å legge til en fullstendig og anerkjent bookingfunksjonalitet. Etter å ha vært aktiv på det nordiske markedet i mange år, er HotelEngine kjent for å følge kundeutvikling og raske, teknologiske endringer i hotellbransjen. Hoist Group ser frem til å fortsatt kunne forbedre kundeopplevelsen og også forbedre hotellets servicekvalitet,» sier Alfonso Tasso, CEO i Hoist Group.

“Vi har lykkes i å tjene våre kunder med funksjoner for både bookingmotor og gavekort med ledende PMS-systemer i den nordiske regionen. Vi håper at våre kunder vil være fornøyde med at våre produkter nå også inkluderer sømløs integrasjon med Hoist Groups omfattende utvalg av andre løsninger, som PMS, mobile nøkler, TV- og WiFi-portaler,» sier Tero Raitanen, CEO i HotelEngine.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Ann-Sophie Modigh, CMO, Hoist Group
E-post: ann-sophie.modigh@hoistgroup.com

Tero Raitanen, CEO, HotelEngine
E-post: tero.raitanen@hotelengine.eu

Hoist Group er en komplett leverandør for hotell- og overnattingsbransjen. Med mer enn 20 års erfaring på markedet, er Hoist Group markedsledende innen innovativt høyhastighetsnett, løsninger for TV og innhold, programvare for PMS og backoffice i tillegg til hotellinteriør og gjesteartikler. Hoist Group drifter IT-løsningene for mange hotellkjeder og frittstående hoteller. Med hovedkontor i Sverige, har bedriften avdelinger i 18 land i EMEA-regionen. www.hoistgroup.com