Hoist Group annonserer datasentrisk strategi for 2020

Hoist Group, ledende innen hotellteknologi i Europa, lanserer sin datasentriske strategi for 2020 med fokus på business intelligence via dashboard og konsulenttjenester, i farvannet av en ny posisjonering av firmaet og en styrket ledelse.

Hoist Group bygger videre på suksessen med et bredt produktsortiment og presenterer den datasentriske plattformen for business intelligence for hoteller som bruker en rekke tjenester. Dette inkluderer IP-nettverk, internett, TV-løsninger, digital skilting, innhold, booking- og hotellsystemer, Mobile Key og oppgavehåndtering.

Hvert produkt genererer verdifulle opplysninger basert på forbruk, trender og gjestens adferd. Ved å samle disse dataene, får man også verdifull innsikt i driften og dermed får hotellene muligheten til å fokusere ytterligere på tilpassing, gjestetilfredshet og kostnadseffektivitet – som igjen fører til økt RevPar og bedre belegg.
Hoist Group har bygget en sikker data lake for å muliggjøre lagring, behandling og presentasjon på en innsiktsfull måte som dermed kan bygge et grunnlag for hotellenes forretningsavgjørelser. I tillegg gjør plattformens åpne API-arkitektur det enkelt å integrere løsningen mot tredjepartsdata, som eReputation, PMS og andre partnere.

I dag annonserer Hoist Group lanseringen av en enhetlig frontend, Hoist Dashboard, en premium tjeneste som gjør at hotellet har full oversikt over alle integrerte datakilder og kan trekke ut alle relevante rapporter og innsikt, innen rammene for GDPR.

Parallelt introduserer også Hoist Group sine Customer Success Managers i alle sine 23 avdelinger i EMEA-regionen. Disse konsulentene er spesialister kjent med de daglige utfordringene hoteller står overfor, og skal hjelpe dem i prosessen med å trekke ut, tolke og legge handlingsplan ut fra datakrav.
Alle Hoist Groups kunder som har denne tjenesten, vil besøkes av sin tildelte Customer Success Manager i løpet av begynnelsen av 2020 for å gjøre dem oppmerksom på hvilke data som er tilgjengelig i dashboardet og hva slags potensiale som ligger her for å videreutvikle og benchmarke sin virksomhet.

Kombinasjonen av stadig økende antall datakilder med fokusert personlig support for håndtering av dette vil gi hotellene mulighet til å bruke kompleks, teknologisk informasjon fra de ulike systemer som brukes i driften.

Den langsiktige strategien er å ytterligere forsterke relasjoner mellom Hoist Group og hoteller ved å stadig forbedre og utvide produktsortimentet på en og samme plattform, og på den måten legge til rette for å ta forretningskritiske avgjørelser med bruk av et unikt administrasjonsverktøy.

Alfonso Tasso, Hoist Groups CEO sier: “Denne spennende evolusjonen av Hoist Group i retning business intelligence kommer som en følge av vår nye posisjonering av firmaet – og med vårt slagord “we turn stays into returns” ønsker vi å vise vår forpliktelse til bransjen på alle nivåer. Vi er stolte over å ha full støtte fra våre andelseiere Malcolm LIndblom, Accent Equity og AP6 på denne reisen.»

Hoist Group tar også initiativ til å videre styrke ledelsen og øke farten på evolusjonen ved å utnevne Magnus Lindholm, fra IFS, som ny Group CFO, i tillegg til å forfremme Annika Rydström til COO og Marc Valentin til CIO.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Simon I’Anson, CSO, Hoist Group
E-post: simon.ianson@hoistgroup.com

Hoist Group utvikler helhetlige løsninger til hotellbransjen. Med mer enn 20 års erfaring innen hotell- og overnattingsmarkedet, er Hoist Group markedsledende innen innovativ PMS, nettilgang, TV-systemer, låser og interiør i tillegg til hotelltjenester med Hoist Dashboard i sentrum. Med hovedkontor i Stockholm og 23 avdelinger i EMEA-regionen, har Hoist Group 600 engasjerte ansatte som jobber med 8000 unike hoteller.

www.hoistgroup.com