Hoist Group opkøber Acentic Holdings for at styrke sit udbud af produkter til hoteller i Europa, Mellemøsten og Afrika (EMEA)

Hoist Group har opkøbt aktierne i Acentic Holdings Ltd med det formål at tilbyde en større nærhed og et bredere udvalg af tjenester til hotelkunder i hele Europa, Mellemøsten og Afrika (EMEA).

Acentic vil bidrage med en lang række af hotelkæder samt førende uafhængige hoteller, der med succes har været kunder i mange år indenfor IPTV og Digital Signage produkter. De mere end 700 hotelpartnere fra Acentic vil nu få adgang til den meget bredere portefølje af produkter, der tilbydes af Hoist Group.

Hoist Groups tjenester dækker de fleste digitale berøringspunkter på gæstens rejse: Booking Engine, præ-check-ind, PMS, MobileKey, værktøjer til styring af opgaver, Dashboard m.m.  Desuden vil hotelejere kunne drage fordel af Hoist Groups lokale tilstedeværelse gennem vores  medarbejdere på 20 kontorer på tværs af EMEA.

”Acentic er en stor virksomhed som i mange år har leveret fremragende service. Vi ser frem til i fællesskab at øge vores tilstedeværelse på EMEA-hotelmarkedet, især nu hvor industrien mere end nogensinde har brug for teknologi til at automatisere og personalisere gæsternes oplevelser. Acentic vil styrke vores aktiviteter yderligere, især i Storbritannien, Tyskland og Frankrig. Vores eksisterende partnerhoteller vil drage fordel af den ekstra tætte service ”siger Alfonso Tasso, Hoist Group CEO.

Richard Robinson, administrerende direktør for Acentic tilføjer: ”Acentic forstår den sande værdi af at kombinere oplevelse, lidenskab og innovation i hotelbranchen. Hoist Groups produktportefølje tilbyder en enestående skræddersyet gæsterejse, opretholdt af en stærk intern R&D ressource. Jeg er især begejstret for muligheden for at udvikle vores tilstedeværelse i segmentet eksklusive hoteller, resorts og konferencer samt yderligere udvide vores samarbejde med uafhængige hoteller. Som en del af Hoist Group kan vi tilføre yderligere værdi til Acentics mangeårige kundeforhold. “

I løbet af sommeren har Hoist Group fået enestående respons fra markedet på sit banebrydende Program Phoenix, der indeholder mere end 20 tilbud designet til at hjælpe hoteller under disse COVID-19 relaterede markedsforhold. Acentics kunder vil straks drage fordel af alle fordelene i Program Phoenix.

I 2019 omsatte Acentic for € 28 mio. og Hoist Group or € 130 mio. At være en del af den samme gruppe vil styrke vores bæredygtighed og mulighed for fremover at kunne levere relaterede løsninger i topklasse.

Acentics nuværende aktionær, Niantic Holding, som er en del af Jacobs-familieinvesteringer, fortsætter sin langsigtede forpligtelse i hotelbranchen og bliver samtidig en investor i Hoist Group og anerkender den udvidede gruppes nuværende succes og betydelige potentiale.

Sammenlægningen forventes udført den 1. oktober, og den operationelle fusion vil være afsluttet inden årets udgang.

Hoist Group leverer teknologiløsninger til hoteller, der gør det muligt digitalt, at styre gæstens rejse både før, under og efter opholdet. Hoist Group optimerer gæsteservice ved at opsamle og analysere de data, der kommer fra vores innovative Property Management & Booking Software, Managed IP Networks, Internet og TV Content samt fra mange andre digitale berøringspunkter. Hoist Group har hovedkontor i Stockholm med 20 kontorer på tværs af EMEA og har næsten 500 dedikerede medarbejdere, der betjener over 8.000 unikke hoteller.

For pressehenvendelser bedes du kontakte:
Mohammed Sha
Head of Marketing, Hoist Group